Władze miasta właśnie poinformowały, że rozważają kilka lokalizacji dla budowy nowej zajezdni autobusowej PKM Katowice. Od kilku lat mówi się o tym, że obecnie funkcjonująca zajezdnia przy ul. A. Mickiewicza musi zostać przeniesiona z centrum miasta. Przenosiny planowano na Zawodzie, jednak musiano zrezygnować z tego pomysłu, bo kolidowałby z inwestycjami PKP PLK.
Wskazanie miejsca pod budowę nowej zajezdni autobusowej dla PKM Katowice Sp. z o.o. to jeden z ważnych tematów dla władz Katowic. Jednak dotychczasowe plany zlokalizowania bazy w rejonie ulic 1-go Maja i Bagiennej w dzielnicy Zawodzie, ze względu na planowane przez PKP PLK inwestycje w tym rejonie, musiały ulec zmianie. Kolej chce dobudować po dwa tory na istniejącej linii z Katowic w kierunku wschodnim, by zrealizować pomysł kolei metropolitalnej.
„W tej sytuacji, Spółka rozpoczęła rozmowy z Wydziałem Gospodarki Mieniem Urzędu Miasta Katowice w celu pozyskania terenu na usytuowanie bazy przy ul. Obroki w Katowicach, gdzie właścicielem gruntu jest Skarb Państwa – w zarządzie Spółki Restrukturyzacji Kopalń S.A. z siedzibą w Bytomiu. Teren ten jest rozległy i nie koliduje z innymi inwestycjami w tym rejonie. Zarząd PKM Katowice Sp. z o.o. zgłosił akces nabycia tego terenu z przeznaczeniem pod budowę nowej bazy autobusowej” – zaznaczył wiceprezydent Katowic Bogumił Sobula w swoim piśmie z 30 stycznia br.
Miasto poinformowało także, że rozważane są inne lokalizacje na terenie miasta. Chodzi o teren przy ul. Krakowskiej, a także przy ul. Lwowskiej, w dzielnicy Szopienice. Pod uwagę brane są także tereny w Dąbrówce Małej, przy ul. ks. Wiktora Siwka.
„Spółka PKM Katowice Sp. z o.o. podejmuje działania formalno-prawne celem uzyskania tytułu prawnego dla najkorzystniejszej lokalizacji przedmiotowej inwestycji. Informuję jednocześnie, że dla zlokalizowania bazy dla 250 autobusów (w tym 100 przegubowych) istnieje potrzeba pozyskania terenu o powierzchni ok. 10 ha w zależności od kształtu działki” – napisał wiceprezydent Sobula.