czwartek, 25 kwietnia

Srebrny Telefon oraz Złota Rączka dla Seniorów

Od stycznia seniorzy naszego miasta mogą korzystać ze specjalnej infolinii​ – Srebrnego Telefonu, a od lutego ruszył kolejny program specjalnie dla nich dedykowany – Złota Rączka.

Srebrny Telefon

Od początku roku Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Katowicach zaprasza wszystkich seniorów do korzystania z nowoutworzonej infolinii dla Seniorów. Telefon działa codziennie w dni powszednie od godz. 9.00 do 15.00 pod numerem 32 251 69 00.

Dzwoniąc na infolinię można uzyskać odpowiedzi na pytania dotyczące wszelkich form wsparcia finansowego a także i niepieniężnego dla osób w wieku senioralnym. W celu usprawnienia komunikacji w sprawach dotyczących seniorów utworzony został również specjalny adres e-mail: senior@mops.katowice.pl, na który można również przesyłać wszelkiego rodzaju zapytania.

Złota Rączka

Od lutego działa program „Złota Rączka”. Jest on dedykowany dla osób powyżej 65 roku życia, którym trudno jest poradzić sobie z domowymi naprawami, a nie zawsze mogą liczyć na wsparcie bliskich osób. Polega na udzielaniu nieodpłatnej pomocy seniorom w zakresie drobnych napraw domowych np. wymiany żarówek, uszczelek, naprawy przeciekającego kranu i innych tego typu usterek, niewymagających natychmiastowej interwencji, specjalistycznej wiedzy lub uprawnień, a także niepociągających za sobą dużych nakładów finansowych. Naprawy wykonywane będą w lokalu zamieszkiwanym przez osobę, która ubiega się o pomoc i która jest jego głównym najemcą lub właścicielem.

Z usługi „Złotej rączki” senior będzie mógł skorzystać maksymalnie raz w miesiącu, czyli nawet 12 razy w roku. W wyjątkowych przypadkach możliwe będzie skorzystanie przez seniora z dodatkowej liczby usług – po analizie przypadku dokonanej przez urzędników. Koszt naprawy, czyli robocizna i zakup drobnych materiałów nie może przekraczać 100 zł,  natomiast w przypadku droższych materiałów jak np. baterie łazienkowe, karnisze, lampy będzie obowiązywać zasada, że materiały niezbędne do wykonania prac dostarcza osoba, której udzielana jest pomoc.

Katalog napraw świadczonych w ramach programu obejmie m.in.:

  • wymianę/naprawę kranów w kuchni i łazience,
  • udrażnianie zatkanych odpływów,
  • naprawę nieszczelnych rur,
  • naprawę spłuczki,
  • montaż/wymianę deski sedesowej,
  • podłączenie pralki/zmywarki,
  • wymianę żarówki,
  • naprawę/wymianę gniazdka elektrycznego,
  • regulację/uszczelnienie drzwi i okien,
  • naprawę klamek/zamków w drzwiach i oknach,
  • naprawę listew przypodłogowych.

Projekt nie może obejmować:

  • napraw, które powinny zostać wykonane na rzecz mieszkańca na podstawie umów ze wspólnotą mieszkaniową lub administracją,
  • usług z zakresu sprzątania (przypinanie firan/zasłon, mycie okien, odgrzybianie ścian itp.),
  • usług wymagających specjalnych uprawnień (w tym naprawy związane z instalacją gazową) – osoba wykonująca usługę ma prawo odmówić jej wykonania ze względu na brak specjalnych uprawnień
  • kompleksowych usług remontowych (odmalowywania ścian, drzwi, kładzenia paneli, kładzenia gładzi itp.).

Jak się zgłosić?

Zlecenie usługi będzie przyjmowane telefonicznie za pośrednictwem „Srebrnego Telefonu” – 32 251 69 00 oraz osobiście.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *