Nie tak dawno zakończył się długo oczekiwany remont torowiska w Szopienicach od skrzyżowania ul. Obrońców Westerplatte z ul. Brynicy do poczty. W naszej okolicy na remont czeka jeszcze fragment od ul. Olchawy do ul. Korczaka i jadąc dalej, od Baterpolu do wiaduktu DK79.
Spółka Tramwaje Śląskie ogłosiła przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej dla przebudowy torowisk w Katowicach. Czteroczęściowe postępowanie zakłada wykonanie dokumentacji projektowej dla przebudowy torowisk. Konstrukcja torowiska ma zapewnić jej trwałość przez minimum 30 lat dla podbudowy i 15 lat dla nawierzchni torowej, a zaproponowane rozwiązanie powinny umożliwić prowadzenie prac przy jednoczesnym zachowaniu płynności ruchu tramwajowego.
Pierwsza część zadania zakłada wykonanie dokumentacji przebudowy torowiska w ul. Obrońców Westerplatte od ul. Korczaka do ul. Wańkowicza. Odcinek liczy ok. 1250 metrów toru pojedynczego. Planowany zakres prac zakłada budowę nowego torowiska, przebudowę mostu nad Rawą, zabudowę automatycznej smarownicy, rozważa się również budowę przystanku wiedeńskiego na przystanku Szopienice Poczta w kierunku centrum miasta Katowice.
Druga część tyczy się przebudowy torowiska wzdłuż ul. Chorzowskiej na odcinku od ul. Złotej do ul. Dębowej, trzecia na odcinku od ul. Wiśniowej do Brackiej.
Czwarta interesująca nas część zadania tyczy się wykonania dokumentacji dla przebudowy torowiska w ciągu ul. 1 Maja i ul. Obrońców Westerplatte na odcinku od wiaduktu DK79 do Baterpolu. Istniejące torowisko o długości ok. 2800 m toru pojedynczego jest wydzielone z jezdni i ułożone na podkładach drewnianych. Oprócz prac torowych zaplanowano przebudowę głowicy rozjazdowej przy wjeździe do zajezdni Zawodzie, budowę automatycznego systemu smarowania, a także budowę nowego peronu na przystanku Szopienice Wodociągi.
Termin składania ofert upływa 30 grudnia br. O wyborze decyduje cena – 95%, gwarancja – 5%. Na wykonanie trzech zamówień zwycięzca przetargu będzie miał 9 miesięcy, a ostatniego – 15 miesięcy.