W lutym 2014 r. zwróciliśmy się z zapytaniem do Urzędu Miasta Katowice w sprawie usunięcia nieczynnego przejazdu kolejowego z ulicy generała Józefa Hallera. Otrzymaliśmy odpowiedź, iż przejazd kolejowy nie należy do infrastruktury miejskiej, co oznacza, iż miasto nie może go usunąć.
W związku z tym, w kwietniu 2014 r. zwróciliśmy się do spółki Infra-Silesia S.A. z zapytaniem w sprawie planów spółki co do tego przejazdu kolejowego. Infra-Silesia S.A. przekazała nasze pismo do spółki Deutsche Bahn Schenker Rail Polska S.A., która jest właścicielem przejazdu oraz całej nieczynnej kolejowej linii piaskowej nr 202a.
Rada Jednostki Pomocniczej nr 15 Szopienice-Burowiec, która również interweniowała w tej sprawie otrzymała pismo od Deutsche Bahn Schenker Rail Polska S.A., w którym została poinformowana, iż przejazd zostanie zlikwidowany do 30 stycznia 2015 roku.
Warto zaznaczyć, że usunięcie torowiska z jezdni przyczyni się do poprawy komunikacji samochodowej w tym rejonie. Obecnie przejazd kolejowy jest dosyć uciążliwy dla kierowców, gdyż torowisko może powodować uszkodzenia pojazdów.
Zgadzam się, że ten przejazd jest uciążliwy, jednak z drugiej strony stanowi swego rodzaju próg zwalniający dla „jeżdżących inaczej” 🙂
A może przy okazji remontu torowiska na ul. Obr.Westerplatte wyremontować przejazd tramwajowy przecinający w/w ulicę a ul.Bednorza
Witam, miło byłoby, gdyby wspomniana firma zajęła się również przejazdem kolejowych przy ul. Borki. O ile wiem, dziurawy fragment ulicy dochodzącej do Pod Młynem, też jest ich własnością.
Dzisiaj jest 17 .02. a przejazd jaki był taki jest!!!
Dzisiaj już 01.05, a przejazd nie ruszony, co więcej wydaje się, że jego stan coraz gorszy. Czy może coś wiadomo skąd takie zaniechanie ze strony Deutsche Bahn?